INSCRIPCIÓ PROVES D’ACCÉS PER AL CURS 2018-2019:

• ENSENYANÇA ELEMENTAL (convocatòria setembre):              De l’1 al 10 de juny.

–>    Continguts Prova d’accés Llenguatge Musical – Ensenyança Elemental

DATES PROVES D’ACCÉS PER AL CURS 2018-2019:

• ENSENYANÇA ELEMENTAL (convocatòria setembre 2018):           5 de setembre, a les 17h.
  • ENSENYANÇA PROFESSIONAL (convocatòria juny 2018):              24 i 25 de juny, a les 15:30h (segons especialitats).
  • ENSENYANÇA PROFESSIONAL (convocatòria setembre 2018):     4 de setembre, a les 15:30h (totes les especialitats).

–> Descarregar tríptic informatiu en .PDF

Ara que ja saps música, ha arribat el moment de continuar els teus estudis en l’Ensenyança Professional.

Has vingut al lloc més adequat. Anem a informar-te de tot. Ací tens un fum de preguntes que potser en algun moment et faràs. Totes tenen respostes molt senzilles.

I si encara t’ho estàs pensant, a què esperes? No pots deixar passar aquesta oportunitat de passar-t’ho en gran.

1 Què es la prova d’accés a l’ensenyança professional de música?

Es una prova que serveix per a poder iniciar els estudis d’ensenyança professional. L’han de fer tots els alumnes. Es diferent a la prova d’obtenció directa del certificat d’ensenyança elemental.

2 Quan es fa?

Al voltant de les darreries del mes de juny.

3 Què he de fer per a poder fer-la

Has de parar molta atenció als terminis, doncs primer s’han de pagar unes taxes en unes dates determinades i després, estar ben preparat per al dia en que la fages. Ah, i matricula’t si aproves.

4 En que consisteix la prova?

En realitat són 3 proves que es fan en un o dos dies:

• Lectura a primera vista amb l’instrument.
  • Prova de llenguatge musical (divisible en subproves; solfeig, dictat, teoria…)
  • Interpretació d’una obra.

Es trau la nota mitja d’elles que ha de ser superior a un 5 i amb ella es van adjudicant les places que s’han ofertat.

5 Com hem puc assabentar dels continugts de cada prova?

Molt senzill. Tres mesos abans, és a dir, en maig, es publica un llistat orientatiu d’obres. Es a dir, que pots tocar eixes o altres de dificultat semblant. També es publiquen els continguts de la prova de llenguatge musical i de la primera vista amb l’instrument.

6 Em pot examinar el meu/a profe?

No, cap profesor/a d’especialitat instrumental pot examinar a un alumne/a seu.

7 En una de les proves he fluixejat i he tret un 4. Puc recuperar-me en la següent?

No. Cadascuna de les proves és eliminatòria i has de treure com a mínim un 5..

8 He aconseguit un 5, un 6 i un 7. Ja estic dins, no?

No exactament. De mitja tens un 6. Ara falta saber què passa amb els altres aspirants. Les places s’adjudiquen per ordre de nota. Veuràs: si hi ha dues places i els altres tenen una puntuació mitja de 5 i 8, entres(ets els segon) però si tenen una puntuació de 8 o 9, entren ells. Aleshores es confeccionaría una llista d’espera i és probable, que en setembre quan les matrícules estiguen acabades) pugues entrar.

9 He tret un 6 de mitja i no he pogut entrar. Puc tornar-me a presentar l’any que vé?

Has tingut molta mala sort, però sí. Tot el món compta amb dues convocatòries en cada conservatori, però si es trau un 5 o més, eixa convocatòria no computa, així que continúes tenint-ne dues convocatòries més,

10 Enguany he tret un 7 i, malgrat no he pogut entrar. Se’m pot guardar la nota per a la propera convocatoria?

No. Per tal de garantir que cada any tots es puntuen igual.

11 Quina llastima! He fet la prova d’accés en un altre conservatori i m’he quedat fora malgrat haver tret un 7,5. I a vosaltres us ha quedat una plaça per completar. Si ho haguera sabut…

No et preocupes. Si vens de seguida, pots matricular-te.

12 He tret en un altre conservatori un 7 i no he pogut entrar. Després he vist que vosaltres tenieu dues places i els/ les aspirants que s’han presentat han tret un 5 i un 6. Supose que amb la meua nota, puc entrar directament, veritat?

No sols pots entrar després dels que han fet la prova ací, peró pots quedar en llista d’espera

13 Estic contentíssim.He aprovat i tinc plaça!! Ara què he de fer?

Enhorabona! Ja pots matricular-te en els terminis ordinaris de primers de juliol i preparar-te per a gaudir de la millor música.

14 Jo és que tinc un nivell que pense que almenys és per accedir a 3r o 4t de grau mitjà. Què puc fer?

Tranquil. Pots fer-la al curs que vulgues. Però sabent que:

Si bé l’estructura és la mateixa, la prova de llenguatge musical es pot dividir en tantes subproves com es considere oportú per tal de demostrar el domini de les assignatures dels cursos que vols “botar”.

A més, has de saber que les places vacants, primer s’adjudiquen als que accediesen a 1r curs i si en sobren, després van traslladant-se a la resta de cursos. És a dir:si hi ha una plaça i has tret un 10 i un altre ha tret un 5 volent accedir a 1r, entra ell.

15 Si he aprovat la prova d’accés, puc convalidar alguna nota amb el col.legi?

Si. Tant si has estat amb nosaltres i has aprovat l’ensenyança elemental com si has superat la prova d’accés pots convalidar una optativa de qualsevol curs d’ESO. I en podràs convalidar més en l’ensenyança professional.